درباره ما تلگرام اینستاگرام تماس با ما
به بنکداری آی تی زر خوش آمدید. ثبت نام کنید
مجموع تعداد فی وزن نام

تخفیف : 0 تومان

مجموع وزن : x

مجموع قیمت : 0 تومان

بیوگرافی برندهای طلا و جواهر

بیوگرافی برندهای خارجی و داخلی طلا و جواهر 
--------------------------------------------------------------------------

تاریخچه تیفانی 



به طور قطع یکی از به یادماندنی ترین شرکت های ساخت جواهر، تیفانی است که تاریخ تأسیس آن به سال 1837 بر می گردد. یعنی زمانیکه چارلز لوئیس تیفانی 25 ساله به همراه دوستش جان بی یانگ یک فروشگاه زیورآلاتی کوچک در خیابانی واقع در شهر نیویورک البته با کمک یک هزار دلاری پدر چارلز راه اندازی کردند.اولین مؤسس یعنی چارلز لوئیس تیفانی اولین فروشگاه خود را در خیابان برادوی در نیویورک با کمک هزینه یک هزار دلاری پدرش تأسیس کرد. به سبب موقعیت مکانی که این فروشگاه داشت، به زودی مورد توجه بانوان ثروتمند امریکایی قرار گرفت. بانوانی که به دنبال سبک های جدید جواهرات امریکایی یا سبک های زمان ویکتوریا بودند.تیفانی به عنوان اولین شرکت امریکایی بود که جواهرات نقره انگلیسی دست ساز با خلوص 92 درصد را در سال 1867 در نمایشگاهی در پاریس به رسمیت شناخت. اگرچه تا سال 1878 جواهری تیفانی هیچ قرارداد رسمی و محکمی با شرکت های معتبر فروش الماس نداشت.در همین سال (1878) بود که این شرکت یک الماس تراش نخورده زرد فانتزی 42/287 قیراطی را از معادن الماس کیمبرلی در جنوب افریقا به دست آورد. سپس شرکت تیفانی این الماس زرد را تراش داد و آن را تبدیل به الماسی 54/128 قیراطی پولیش خورده ساخت. این شرکت 82 فست بر روی این گوهر گرانبها زد تا درخشش و رنگ آتشین آن را بیشتر نمایان سازد. این الماس سال ها بعد بر روی گردنبندی سوار گشت و این گردنبند توسط یک مدل معروف آن زمان به نام آدری هپبورن به منظور تبلیغ تیفانی در سال 1961 مورد استفاده قرار گرفت. این الماس را به احترام اولین دارنده آن، تیفانی نام نهادند. این الماس زرد قناری رنگ کمک کرد تا تیفانی به عنوان یک برند برتر در جواهرسازی مطرح گردد. هنوز نیز این گوهر گرانبها در فروشگاه اصلی تیفانی واقع در نیویورک نگهداری می شود.
       ی
یک گل سینه الماس، زمرد و مروارید نشان که در سال 1887 توسط تیفانی ساخته و برای گنجینه جواهرات خاندان سطنتی فرانسه خریداری شد.
چارلز لوئیس تیفانی در سال 1887 نیز شگفتی دیگری خلق کرد. وی با خرید یکی از 3 جواهر سلطنتی فرانسه، نام خود را به عنوان پادشاه الماس در جهان مطرح ساخت. پس از اینک چارلز در سال 1902 درگذشت، پسرش لوئیس کامفورت تیفانی به عنوان اولین مدیر طراحی این شرکت منصوب گردید. جنبش سبک هنری نوین، طراحی خلاقانه و استفاده از شیشه، سنگ های قیمتی و میناکاری، لوئیس کامفورت را سردمدار طراحی جواهرات در دنیا کرد. وی همچنین دپارتمان هنری جواهرسازی را به منظور ساخت انواع جواهرات و اشیاء قیمتی تأسیس نمود.در طول تاریخ تیفانی، این شرکت تنها عرضه کننده جواهرات ساخته شده با الماس های درخشان اعجاب برانگیز نمی باشد. تیفانی معرفی کننده یک مجموعه سنگ های قیمتی رنگی دیگر نیز هست. در سال 1902 این شرکت از یک نوع سنگ قیمتی صورتی متمایل به ارغوانی یافت شده از کالیفورنیا پرده برداری کرد. این گوهر گرانبها به احترام یابنده آن جرج کونز، کانزایت نام نهاده شد. تیفانی همچنین در سال 1910 موفق به استخراج گونه ای سنگ های قیمتی گشت که بعدها به احترام جان پیرپونت مورگان یکی از برترین مشتریان تیفانی، مورگانایت نام گذاری شد. پس از آن در سال 1967 سنگ تانزانایت و در سال 1974 سنگ تساوریت را کشف و استخراج نمود. امروزه گوهرشناسان تیفانی در سراسر جهان سفر می کنند تا منابع جدید سنگ های قیمتی گوناگون را کشف نمایند.

منبع مقاله:

سایت the jewellery editor
--------------------------------------------------------------------------
تیفانی اند کو. (به انگلیسی: Tiffany & Co.) که معمولأ بنام تیفانی شناخته می‌شود، شرکت کالای لوکس آمریکایی و چندملیتیاست، که در زمینه طراحی، ساخت و فروش جواهرآلات، اعم از طلا، نقره و الماس، فعالیت می‌نماید.شرکت تیفانی در سال 1837 توسط چارلز لوئیس تیفانی، به‌عنوان مرکز فروش محصولات فانتزی و لوازم التحریر تاسیس شد. امروزه این شرکت فروشنده طیف وسیعی از کالاها، لوازم و وسایل لوکس مانند: طلا و جواهر، نقره استرلینگ، چینی آلات، کریستال، نوشت افزار، عطر، ساعت، لوازم جانبی و نیز برخی از کالاهای چرمی می‌باشد.
[5]
بسیاری از این کالاها تحت نام تجاری تیفانی، در فروشگاه‌های تیفانی اند کو به‌فروش می‌رسند و یا از طریق تجارت مستقیم، به‌وسیله شرکت و بصورت ارسال پستی، توزیع می‌شوند. شهرت این شرکت، در بازار کالاهای لوکس، بیشتر برای کالاهای بخش الماس برند تیفانی می‌باشد و محصول ویژه آن، حلقه‌های نامزدی تیفانی است، که در بازارهای الماس، طلا و جواهرآلات بسیار مشهور می‌باشند.
[6]
شرکت تیفانی در سال 2013 در فهرست فوربز جهانی 2000 با ارزش بازار سرمایه 8٫8 میلیارد دلار، در رتبه 1659 از بزرگترین شرکت‌های جهان قرار گرفت. دفتر مرکزی این شرکت در شهر نیویورک قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود.

تاریخچه

ا
الماس زرد تیفانی، با وزن 128 قیراط که هیچگاه فروخته نشد!
دال شجاعت ایالات متحده، طراحی تیفانیتیفانی اند کو. یک جواهر فروشی و نقره‌سازی آمریکایی است، که توسط «چارلز لوئیس تیفانی» و «جان بی. یانگ» در سال 1837 در شهر نیویورک به عنوان مرکز فروش محصولات فانتزی و لوازم التحریر افتتاح شد.

[7] این فروشگاه در ابتدا انواع مختلفی از نوشت‌افزار می‌فروخت و در منهتن جنوبی نیز، شعبه‌ای با نام «تیفانی، یانگ و الیس» داشت، که بعدها کوتاه شده و به «تیفانی اند کو» تبدیل شد.
محل استقرار تیفانی اند کو، از آغاز کار شرکت، شهر نیویورک بوده است. با اینکه امروز بیش از صد فروشگاه تیفانی اند کو، در سراسر جهان وجود دارد، ولی این برند هنوز به شدت با زادگاه اصلی خود، یعنی نیویورک پیوند دارد. قیمت اجناس تیفانی زمانی که آغاز به کار کرد، مقطوع بود. همچنین برای فروش محصولات فروشگاه، تنها از پول نقد استفاده می‌کرد و کارت اعتباری یا چک نیز قابل قبول نبود.
[8] در آن زمان این سیاست آن قدر منحصربه‌فرد بود، که در صفحه اول بسیاری از روزنامه‌ها منعکس شد. در سال 1853 زمانیکه چارلز تیفانی کنترل شرکت را در دست گرفت، بخش جواهرات نیز شکل گرفت.
[9]
در 1845، کتاب آبی تیفانی، اولین کاتالوگ خرده‌فروشی در ایالات متحده آمریکا بود.
[10] نوآوری دیگری که خبرساز شد، این بود که در سال 1885 از تیفانی خواسته شد که «نشان بزرگ ایالات متحده آمریکا» (عقاب علامت آمریکا) را دوباره طراحی کند و این طراحی مجدد، هنوز روی همه اسکناس‌های یک دلاری ایالات متحده، کماکان دیده می‌شود.
در سال 1878، چارلز تیفانی یکی از بزرگ‌ترین و مرغوب‌ترین الماس‌های ممتاز زرد رنگ جهان را، با وزن بیش از 287 قیراط به دست آورد، که در معادن الماس کیمبرلی در آفریقای جنوبی کشف شده بود.
[11] «الماس تیفانی» زینت بخش آدری هپبورن در عکس‌های تبلیغاتی فیلم صبحانه در تیفانی بود، که امروز می‌توان در طبقه اول فروشگاه تیفانی، آن را مشاهده کرد. در سال 1887، تیفانی حتی موفق شد، جواهرات تاج سلطنتی فرانسه را نیز بخرد.
تیفانی، نمونه‌های متعددی از الماس و جواهرات دیگر هم می‌فروخت و با جواهرسازان برجسته دنیا، از قبیل اندی وارهول و ژان شلومبرجر، کار می‌کرد.
[12]
در سال 1861، آبراهام لینکلن، برای مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری خود، ساخت یک جام را به شرکت تیفانی سفارش داد و در طول دوران ریاست جمهوری، برای همسرش یک سری زینت آلات از مرواریدهای ریز، ساخت تیفانی خرید. این شرکت همچنین با طراحان برجسته مد، مثل پالوما پیکاسو و کوکو شانلهمکاری کرده است.برای سربازان جنگ‌های داخلی آمریکا، شمشیر می‌ساخت. طرح‌های نقره چارلز تیفانی مورد توجه «نمایشگاه جهانی پاریس» (Universal Exposition) در سال 1867، قرار گرفت، که برایش «نشان شایستگی» را به ارمغان آورد. تیفانی اولین شرکت آمریکایی بود، که به چنین افتخاری دست یافت.در کنار این ارتباطات که چارلز تیفانی و جانشینان متعددش، آنها را با موفقیت در اذهان مردم تقویت کرده‌اند، نام تجاری تیفانی همچنین توانسته است، با گسترش محصولات برای طیف‌های گوناگون اجتماع، به موفقیت دست یابد. تردیدی نبود، که تیفانی یک نام تجاری تجملی است؛ ولی هر کسی می‌توانست به یک فروشگاه تیفانی قدم بگذارد. گرچه قیمت بیشتر کالاها از توان مردم خارج بود، ولی همیشه نمونه‌های ارزان‌تری هم وجود داشت، که هر کسی می‌توانست آنها را بخرد. این نمونه‌ها هم در جعبه‌های وسوسه انگیز آبی رنگ، با روبان ابریشمی، عرضه می‌گردد.تیفانی در ساخت و فروش طلا سابقه درخشانی دارد و در سال 1930، جام طلایی آمریکا، معتبرترین جایزه مسابقات قایقرانی را طراحی کرد. در ژوئن سال 2004 تیفانی شرکت ئی‌بیرا به دلیل استفاده از محصولات خود محکوم کرد. در ژانویه 2008 گزارش شد، که شرکت «سافت بانک» اپراتور ژاپنی تلفن همراه، با تیفانی قرارداد همکاری برای تولید محدود 10 دستگاه تلفن همراه امضا کرد. این تلفن‌ها دارای بیش از 400 الماس مجموعأ به وزن 20 قیراط بود. ارزش آنها نیز حدود 100 میلیون ین برآورد شده بود.گرچه امروزه تیفانی به دلیل کالاهای ساخت طراحان بزرگ و لوازم فرعی، یک پیشاهنگ محسوب می‌شود، ولی نام تجاری آن، نشانه ثبات و استحکام است. پس از افتتاح موفقیت‌آمیز بوتیک‌های تیفانی در توکیو و لندن، امروز در اکثر شهرهای مهم و بزرگ جهان نیز فروشگاه دارد. این شرکت با داشتن بیش از 9 هزار کارمند، در سال 2010 میلادی درآمدی بالغ بر 4٫860 میلیارد دلار را، از آن خود کرد.

فروشگاه‌ها

شرکت تیفانی اند کو هم‌اکنون (سال 2014) مالک شبکه‌ای از 298 مرکز فروش در 22 کشور می‌باشد، که شمار 121 شعبه در قاره آمریکا، 37 شعبه در اروپا، 126 شعبه در آسیا و 5 شعبه در اقیانوسیه مستقر می‌باشند. بزرگترین مرکز فروش تیفانی در شهر نیویورک مستقر می‌باشد، که مساحتی بالغ بر 4 هزار مترمربع را در بر می‌گیرد. دومین فروشگاه بزرگ تیفانی نیز با مساحت 1٫350 مترمربع، در شهر تایسونز کرنر، ویرجینیا قرار دارد.نخستین شعبه بین‌المللی تیفانی در شهر لندن افتتاح شد. دومین شعبه آن در شهر توکیو راه‌اندازی شد. پس از افتتاح موفقیت‌آمیز بوتیک‌های تیفانی در توکیو و لندن، امروز در اکثر شهرهای مهم و بزرگ جهان نیز فروشگاه دارد.

آمار و ارقام

شرکت تیفانی در سال 2013 در فهرست فوربز جهانی 2000 با ارزش بازار سرمایه 8٫8 میلیارد دلار، در رتبه 1659 از بزرگترین شرکت‌های جهان قرار گرفت. دفتر مرکزی این شرکت در شهر نیویورک قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود.

سینما

نام تجاری تیفانی، در فیلم صبحانه در تیفانی محصول 1961، با هنرنمایی ادری هپبورن، در نقش «هالی گولایتلی» شخصیتی که عاشق پرسه زدن در راهروهای این فروشگاه بود، جاودانه شد. فیلم خانه شیرینم آلاباما با اجرای ریس ویترسپون نیز دومین فیلم سینمایی بود، که در محل ساختمان مرکزی پیشین شرکت تیفانی، فیلمبرداری شده بود. این ساختمان هم‌اکنون در فهرست ثبت ملی اماکن تاریخی آمریکا قرار دارد.

-----------------------------------------

ساختمان مرکزی تیفانی در نیویورک

 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                                       Logo-piagetjpg

پیاژه، (به فرانسوی: Piaget) شرکت تولید کالای لوکس سوئیسی است، که متخصص ساعت‌سازی و جواهرسازی می‌باشد.شرکت پیاژه در سال 1874 توسط ژرژ پیاژه، در روستای «لا کت او فه» سوئیس تأسیس شد و از سال 1988 نیز متعلق به گروه سوئیسی ریشمون (ولی با مدیریت مستقل) می‌باشد.

آغاز فعالیت : در سال 1874 ژرژ ادوار پیاژه نخستین کارگاه خود را در مزرعه خانوادگی، در روستای کوچک «لا کت او فه» واقع در منطقه ژورای سوئیس بنا نهاد.
 دیری نپائید که سفارشات مارک‌های معروف، جهت خرید ساعت‌های جیبی و مکانیزم‌های بسیار دقیق ساخت پیاژه، سبب فراتر رفتن ﺁوازه شهرت ﺁن از مرزهای منطقه نوشاتل شد.
در سال 1911 تیموتی پیاژه، پسر ژرژ پیاژه، امور شرکت خانوادگی را به دست گرفت و از همین زمان، کارخانه به ساخت ساعت‌های مچی اختصاص یافت.
ثبت نشان : در سال 1943 به همت ژرار و ولانتن پیاژه، نوه‌های بنیانگذار شرکت، مارک پیاژه به ثبت رسید. پس از این واقعه کارخانه موجود در لا کت او فه به تولید محصولات خود پرداخته و در سطح بین‌المللی گسترش چشمگیری را ﺁغاز نمود.به سبب گسترش وسیع خود، این شرکت خانوادگی در سال 1945 کارخانه جدیدی را که بیشتر مختص نوﺁوری و ساخت ساعت‌های فوق‌العاده مسطح بود، در همان منطقه لا کت او فه افتتاح کرد.

مکانیزم جواهرسازی : در سال 1957 کارخانه لا کت او فه کالیبر 9پ را که نخستین مکانیزم مکانیکی با کوک دستی فوق‌العاده مسطح (به ضخامت 2 میلی متر) می‌باشد، به بازار عرضه کرد.سپس به سال 1960 ساعت سازان پیاژه به گسترش کالیبر 12پ یعنی مسطح‌ترین مکانیزم خودکار دنیا به ضخامت 3/2 میلی‌متر (ثبت شده در کتاب رکوردهای گینس) پرداختند.به دنبال تنوع کلکسیون‌هایش، پیاژه علاوه بر ساعت‌های سکه‌ای، انگشتری، گل سینه‌ای و دکمه سردستی اولین سرویس جواهرات خود را نیز ﺁفریده و به بازار ارائه نمود. در سال 1957 ساعت مردانه امپرادور به بازار عرضه و به مدل چشمگیر مارک پیاژه تبدیل شد.گسترش شرکت، مسئولان ﺁن را مجبور به افتتاح کارخانه دیگری در شهر ژنو نمود که به جواهرسازی اختصاص داده شده و در سال 1959 به عنوان نخستین بوتیک پیاژه شناخته شد

.پیشرفت : هنرجواهرسازی پیاژه به لطف افراد مشهوری همچون ژاکی کندی، جینالولوبریجیدا و اندی وارل به سرعت شهرتی جهانی یافت. در سال 1964 پیاژه اولین ساعت‌های مجهز به صفحه ساخته شده از سنگ‌های سختی همچون سنگ لاجورد، فیروزه، عقیق و سنگ یمانی را ارائه نمود.پیاژه سپس ساعت مچی پهن یا سرﺁستینی را عرضه کرد که سمبل ساعت سازی قیمتی می‌باشد. در سال 1976 کالیبر 7 پ را که با کوارتز کار کرده و در نوع خود کوچکترین می‌باشد به وجود ﺁورد. خلق شده و به مدل تمثیلی این مارک تبدیل گشت. کلکسیون دانسر، عرضه شده به سا ل 1986، نیز چنین موفقیتی را در بر داشته‌است.از سال 1980 پیاژه با مدیریت ایو پیاژه همچنان به پرورش ذوق و سلیقه استثنایی ادامه داده و بدین ترتیب عنوان «جواهرساز صنعت ساعت‌سازی» را به خود اختصاص داده‌است.

ادغام : 
گروه لوکس فروشی واندم که در حال حاضر با نام ریشمون شناخته می‌شود، در سال 1988 اقدام به خرید کارخانه پیاژه نمود. در سال‌های 1990 کلکسیون‌های جدیدی از جمله پوسسیون، تانگارا، لایم لایت و میس پروتکل مجهز به بندهای قابل تعویض به بازار عرضه شدند.در زمینه ساعت‌های مچی، پیاژه مدل ﺁلتیپلانو را، ارائه کرد و سپس در سال 1999 سری ساعت‌های امپرادور را عرضه نمود. قطعات پیچیده مختص ساعت‌سازی با کیفیت برتر، در کلکسیون بلک تای گردﺁوری شده‌است.

مکانیزمی جدید : 
در سال 2001 پیاژه کارخانه تازه‌ای را که به ساعت سازی با کیفیت برتراختصاص داده بود در پلان لزوات در نزدیکی ژنو افتتاح نمود. لازم به تذکر است که مکانیزم‌ها همچنان در لا کت او فه گهواره تاریخی خانوادگی ساخته می‌شود. بنای جدید بیش از 40 حرفه مربوط به ساعت و جواهرسازی را گرد هم ﺁورده‌است.در همان سال پیاژه جلای تازه‌ای به ساعت پولو سال‌های 1970 داد و کلکسیون مجیک رفلکشنز را ارائه نمود. کارخانه سری‌های متعدد مکانیزم مکانیکی را گسترش داده و در سال 2002 نخستین مکانیزم چرخان ساخت پیاژه را تحت عنوان کالیبر 600 پ عرضه کرد که با ضخامت 5/3 میلی‌متر دارای مسطح‌ترین فرم در دنیا می‌باشد. در سال 2004 پیاژه 130مین سالگرد خود را جشن گرفت.

فن میناکاری : پیاژه با کاربرد فنی سنتی، هنر نقاشی مینیاتور را پا بر جا نگه می‌دارد. میناگر مینای خام را ساییده و تمیز می‌نماید تا پودری با دانه‌های ریز به دست ﺁورده و ﺁن را با عصاره و روغن‌های نرم مخلوط نموده و رنگ‌های مختلفی را حصول کند. مینا به وسیله قلم‌مو به صورت لایه‌های نازک و پی در پی استعمال می‌شود که هر یک با حرارت داده شدن در فری با درجه حرارت 800 حالت شیشه‌ای به خود می‌گیرد.هر قطعه مینا کاری شده، نیاز به بیست بار حرارت دیدن در فر دارد و بدینسان مینا و رنگ‌های ﺁن خرابی ناپذیر می‌شوند.

جواهرسازی : 
پیاژه صاحب مهمترین کارگاه جواهرسازی ژنو می‌باشد. تمامی سنگ‌ها با دست تراشیده، میزان و سوار می‌شوند. این امر در مورد الماس و سنگ‌های قیمتی دیگر نیز صدق می‌کند. به عنوان مثال رنگ الماس‌ها مطابق استانداردهای «د» و «ژ» بوده و خلوص ﺁن‌ها از استانداردهای «ای اف» و «و و اس» پیروی می‌کند.الماس‌ها بر طبق مقررات داخلی مربوط به معیارهای رنگ، اندازه، خلوص و قیراط به شدت کنترل می‌شوند. کارگاه پیاژه عضو شورای مسئولیت جواهرسازان و شورای جهانی الماس است که ضامن منشاﺀ غیرانتزاعی تولید الماس می‌باشد.

مارک پیاژه، مگی چونگ را به عنوان سفیر خویش در دنیا انتخاب نموده‌است. مگی چونگ که ابتدا مانکن بوده و سپس به هنرپیشگی روی ﺁورده‌است تا حال جوایز پرارزش بسیاری از جمله خرس نقره‌ای فستیوال برلن و جایزه هنرپیشه زن در فستیوال کان را دریافت نموده‌است. جاودانه نمودن تصویر انتخاب مگی چونگ به عنوان سفیر پیاژه نیز به عهده پاتریک دمارشولیه عکاس فرانسوی گذاشته شده‌است. پاتریک دمارشولیه مشاهیر بسیاری همچون مادونا، نیکول کیدمن، دیوید باوی، پل نیومن، کریستی ترلینگتن والیزابت هرلی را به تصویر کشیده‌است.